Pages

Friday, December 31, 2010

MAGIKA VS HANTU KAK LIMAH

Salam sayang anak-anak dan teman-teman........
Tahun 2010 hampir melabuhkan tirainya...aku masih berusaha untuk menulis entri untuk blog aku...harap jangan kalian menuduh aku menulis cerita picisan hanya untuk memenuhi cerita di blog ini....Sepanjang tahun ini, aku selalu membawa anak-anak aku menonton wayang...seleksi cerita perlu....cerita yang dapat membantu perkembangan FERI anak harus diberi pertimbangan....Cerita MAGIKA...memberikan kami kepuasan selepas menonton.
 Aku ingin menilai hasil kerja kreatif KRU membuatkan aku juga beria-ria apabila suami tersayang ingin membawa anak-anak menonton. Pertama kali aku lihat.....penonton cerita melayu yang tidak bangun dari tempat duduk walaupun cerita sudah habis....hebat...hebat KRU...kreatif dan inovatif. Walaupun ada kritikan yang mengatakan itu idea tiruan daripada cerita Alice in Wonderland...aku kira tidak salah meniru perkara yang baik untuk kebaikan bersama......
Beralih pula pada hasil sentuhan Mamat Khalid....apabila tahu cerita Kak Limah adalah sambungan cerita Zombie Kg Pisang....cerita itu tidak termasuk dalam pilihan aku....Sehingga aku balik ke kampung dan adik ipar aku beria-ria mempromosi cerita tersebut...(kerja dengan Mamat kah dia?) Lalu aku sekeluarga pergi le menonton....duduk aje...pawagam penuh dengan orang...Best ke cerita ni.....? Permulaan yang seram dan dicampur dengan lawak yang menyebabkan kami sekeluarga ketawa terbahak-bahak...alahai Mamat....kreatif betul....Aku suka masa Awie nyanyi lagu Cinta Kristal....bestttt!!!!Apa nilai yang harus aku beri kepada cerita Mamat nih.....yang pasti selepas menonton dan berjalan ke arah parking .....otak aku terasa sangat ringan......Thank you Mamat...

1 comment:

  1. usop kawan kak limahJanuary 4, 2011 at 4:51 AM

    hantu kak limah buat saya release tension..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails