Pages

Thursday, December 16, 2010

BLACK OR WHITE....DUA TONA LEBIH CERAH

Salam sayang anak-anak dan teman-teman.....
''Jangan terlalu memandang tinggi kepada orang lain sehingga memandang rendah kepada diri sendiri''
Skin Colour Pictures, Images and Photos

Kenapa kamu berdiri sorang-sorang di sini? Pergi la duduk bersama kawan-kawan....Saya malu cikgu...kulit saya hitam..mereka selalu ejek saya dengan pelbagai gelaran. Aku teringat semasa aku kecil aku juga berkulit hitam...aktif dengan aktiviti padang dan gemar mandi laut menyebabkan kulit aku menjadi sangat hitam. Tiada siapa yang memberi semangat pada ku tika itu menjadikan aku seorang yang introvert dan selalu merasa aku hodoh...Aku cuba merasionalkan murid ku itu. Aku tidak mahu dia menjadi seperti aku.Aku tahu dia murid cemerlang dan aku cuba mengajaknya berfikir bahawa dia mempunyai banyak lagi aset yang cemerlang berbanding dengan kulitnya. Di rumah anakku pernah membangkitkan perkara yang sama...Kulit saya hitam la mama...kawan-kawan saya semua berkulit putih...Takpe....mama juga dulu berkulit hitam cuma sekarang dua tona lebih cerah (hehehe macam iklan la pulak)......yang penting hati kita putih dan bersih...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails