Pages

Friday, November 18, 2011

Setitis Airmata Gred A..

Assalamualaikum dan salam sayang anak-anak dan teman-teman....."Kebijaksanaan menjanjikan kejayaan dan kebahagiaan tetapi jika disalahgunakan akan mewujudkan penderitaan."
Keputusan akan diumumkan sebentar lagi......ibubapa amat resah menunggu.....ada yang berdoa agar berita baik  akan diterima. Guru-guru sudah pun tahu keputusan. Unit Kecemerlangan Sekolah telah menyediakan teddy bear comel.......dan sedikit hadiah dalam envelope.....untuk murid-murid yang dapat 5A.

Tahniah kepada semua murid SK Sri Skudai yang telah berjaya mendapat 5A...Berkat usaha....kamu berjaya.
Semua guru SK Sri Skudai tumpang gembira pabila melihat wajah-wajah gembira anak-anak didik meraih kejayaan. Nampak tak cheese cake tu....sedappp sangat...terima kasih sebab berkongsi dengan cikgu...
Dalam melihat wajah-wajah gembira, mata tertangkap wajah sugul murid-murid yang tidak mendapat 5A. Murid yang mendapat 4A 1B paling ketara wajah kecewa mereka.......bersyukurlah perjalanan ilmu kamu masih jauh....kamu pasti akan berjaya nanti....
Ini la setitis air mata seorang murid yang mendapat 4A 1B yang menitis di atas fail didepan aku....amat sedih melihat wajahnya tapi apabila aku renung wajahnya dalam-dalam .....aku tau dia akan menjadi seorang yang berjaya kelak.....Tahniah!!!!!!

2 comments:

  1. Cikgu , Sungguh menghayat hati saya :(

    ReplyDelete
  2. hati cikgu pun sedih tapi takpe kejayaan ada dimana-mana & bila-bila masa....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails