Pages

Tuesday, November 29, 2011

Idea Aku.....Bolehkan?

Assalamualaikum dan salam sayang anak-anak dan teman-teman........Doa itu memberikan kekuatan pada orang yang lemah, membuat orang tidak percaya menjadi percaya dan memberikan keberanian pada orang yang takut. Jadi berdoalah.... Cuti....kadangkala menyeronokkan kadangkala tidak. Masih duduk di rumah.....menjadi housewife....masak meal yang lengkap untuk anak-anak seperti MOU yang dibuat dengan suami.....kalau cuti kena beri perhatian pada rumah, anak-anak dan lebih utama masak menu yang sedap2 untuk abang....baik big boss....hehehehhe...

Aku tau dia kesian kat aku....boring kat rumah tanpa kawan bercerita...ye le akukan peramah....kalau kat sekolah boleh juga aku berbual dengan kawan. Tu pasal le kadang-kadang dia bawa aku keluar tengok wayang....late night supper....suka2. Aku kene tunggu hubby aku siapkan kerja dan cuti....dan companynya hanya mula bercuti sempena hari xmas....itu le company orang puteh....tapi takpe aku harus sabar sebab dia berjanji membawa kami terbang keluar negara tahun ini.....yahooo...

Satu hari aku....aku terjumpa satu blog....dia menceritakan pengalamannya melancong...sangat menarik. tapi yang lebih menarik hati aku ialah sebaris kata-katanya iaitu akak (dia lebih berusia dari aku) menulis cerita mengenai tempat-tempat menarik cuma untuk memberi kenangan dan ingatan kepada akak dan anak cucu akak.....takut lupa semua kenangan terindah....bestkan.....murni hati akak ni.....nanti anak-anak/cucu-cucu boleh baca blog dia dan kongsi keseronokan dia....Aku start berfikir....aku juga suka melancong....banyak tempat yang telah aku lawati....tahun ini insyaallah...aku akan berkunjung ke dua negara....Jadi waktu cuti ni, aku boleh cuba menulis tentang pengalaman aku sambil tu dapat membaiki tahap penulisan aku.....anak-anak aku boleh membaca pengalaman aku nanti....Terima kasih akak yang aku pun tak kenal kerana bagi idea.....Aku dah ada idea......bolehkan.....sekadar berkongsi pengalaman yang tidak seberapa....jauh sekali untuk riak....minta dijauhkan Allah perasaan tu....ermmm nak start cerita pengalaman ke mana dulu ye....ok...ke Sabah bolehh?..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails