Pages

Tuesday, November 15, 2011

Rezeki RM100....

Assalamualaikum dan salam sayang anak-anak dan teman-teman...Rezeki itu bukan hanya wang RM100.
Rezeki itu meliputi semua rahmat Allah bagi kita, seperti kesihatan, kedamaian, ilmu, keluarga yang sejahtera dan berbahagia, nama baik, dan pengaruh yang besar untuk  kebaikan dan mencegah terjadinya keburukan.
Pemberian wang bantuan sebanyak RM100 kepada 5.3 juta pelajar sekolah rendah dan menengah di seluruh negara akan dibayar pada bulan ini.
Guru diamanahkan mengagihkan duit
Pembayaran tersebut akan dibuat melalui dua peringkat, pertama untuk pelajar Tahun Dua hingga Lima dan satu lagi untuk pelajar Tingkatan Dua hingga Empat.
wajah gembira ibu..
Ramai ibubapa yang hadir tadi untuk mengambil wang RM100 bagi meringankan beban untuk persediaan keperluan sekolah bagi tahun hadapan. Jelas kelihatan wajah-wajah lega ibubapa dengan adanya rezeki ini.
ibubapa menunggu giliran
Kalau ada 4 anak yang bersekolah...RM400 sudah ada ditangan. Cikgu....mak belum datang ambil duit RM100 saya....comel aje mulut dia mengadu pada aku...Tunggu ye...kejap lagi ...mak pasti datang...
Bila lihat ibunya sampai...gembira betul budak kecil ni....cepat mak...ambil duit RM100....Bila ibunya nak masukkan duit dalam handbag....dia pun bersuara...bagi saya pegang duit tu....nanti mak beli lipstik...hahahahha.....budak kecil...sangat tulus....
Cikgu kaunseling dapat tak duit RM100?....emmm dapat juga tapi bukan untuk beli lipstik kaler cantik tu tau....







No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails