Pages

Sunday, November 20, 2011

I'm Lovin' IT...

Assalamualaikum dan salam sayang anak-anak dan teman-teman....Nikmat itu kadang-kadang tidak disedari, hanya apabila ia telah hilang barulah kita benar-benar terasa. Minggu-minggu akhir persekolahan banyak kerja yang perlu diselesaikan sebelum dibenarkan punch card balik....tapi minggu ini memang seronok apabila mendapat banyak jemputan makan....selain makan pelbagai jenis nasi, cake yg enak pelbagai perisa....aku juga dapat makan fast food....3 hari berturut-turut makan McD... I'm lovin'it....
Bungkusan burger /french fries/soft drinks McD yang dihantar ke bilik aku....cikgu suka tau. And last day aku dijemput makan di restoran McD bersama  pasukan sofbol sekolah ....mereka menjadi johan kan dulu...so  cikgu -cikgu ingin belanja makan agar tahun depan main bagus dan jadi johan lagi......kira reward la ni ye...
JOM KONGSI INFO
Kita sukakan makan kentang gorengnya dicecah dgn sos pedas yang enak dan ditabur black pepper....ayam goreng spicynya yang panas dicubit sedikit-sedikit dan dicecah juga dgn sos, burgernya yang lazat sekiranya kita tambah sos cili dan sos tomato.....kelembutan keju yang cair dilidah.....McD.......sedappnya... tapi taukah kita asal usul restoran ini.Syarikat ini dimulakan pada tahun 1940 dengan sebuah restoran yang dibuka oleh adik-beradik Dick dan Mac McDonald.
1.McD paling besar: Orlando, Florida, Amerika Syarikat, berhampiran International Drive. Ia terdiri daripada dua tingkat dan mempunyai kawasan permainan dan arked yang amat besar, serta bahagian McGourmet yang menjual sandwic panino dan ais krim sundae.
2.McD paling tinggi dalam bangunan: Menara Berkembar Petronas di Kuala Lumpur.
3.McD paling tinggi dari aras laut: La Paz, Bolivia, sebelum ditutup pada 2002. Tingginya 3,600 meter (11,800 kaki) dari aras laut.
4.McD paling rendah dari aras laut: Perkampungan Ein Bokek, Israel, berhampiran Laut Mati. Rendahnya 396 meter (1,300 kaki) di bawah aras laut.
5.McD paling utara: Rovaniemi, Finland di Bulatan Artik.
6.McD paling selatan: Invercargill, New Zealand.
7.McD paling timur: Gisborne, New Zealand, disebabkan kedudukannya yang berhampiran dengan Garisan Tarikh Antarabangsa.
8.McD paling barat: Samoa Barat.
Ala nyesal plak wat entri pasal McD....terliur je rasa......syg jom McD.....dekat ajekan....24 hours lagi....
 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails