Pages

Wednesday, November 30, 2011

Sabah Part 2

Assalamualaikum dan salam sayang anak-anak dan teman-teman....Manusia mempunyai batas kekuatan sedangkan kebenaran tidak dapat dibatasi (Hamka)...Hai...bertemu lagi dalam episod 2 catatan pengalaman....kalau boring nak baca...takpe..aku tak paksa..macam la ramai yang singgah di sini..perasan betul aku nih..... Aku ingin terus belajar menulis...izinkan ye...
Sampai di hotel (kalau le hotel tu company hubby aku tanggung....sure ada lebih duit untuk shopping.....issshhh apa la aku ni....shopping aje ingat.....aku mesti sentiasa tau bersyukur....)kami berehat, bersihkan diri, solat. Ain dan Adib sibuk meninjau keluar tingkap hotel melihat keindahan bandar Kota Kinabalu. Alya sibuk dengan buku yang dibeli oleh abahnya dari salesman yang datang masa kami minum kat airport tadi. Hubby aku ni bukan kaki shopping cam aku tapi dia ni pantang ada salesman datang pasti beli...kesian katanya.....oohhh...boleh kira suka shopping juge la....wow kita sama...Destinasi pertama yang kita pergi ialah ke Filipino Market. Waduh!!! banyak sungguh mutiara....semua jenis ada...gelang,rantai,brooch,cincin....banyaklah. Tapi yang paling aku suka, bila hubby membelikan aku satu set mutiara yang cantik sebagai hadiah sempena ulangtahun perkahwinan kami........Thanks bebey....Lepas tu, aku pula keluarkan senarai barang yang perlu aku beli, barang orang kirim, barang hadiah untuk 10 budak hitam (ni nama gelaran bagi 10 orang kawan baik aku di sekolah....realitinya 9 berkulit putih cuma aku sorang aje yang tak berapa nak putih...cam tak valid kan nama kumpulan ni....tapi takpe....aku suka). Sehelai kertas yang tercatat barangan yang perlu dibeli dan sebatang pen....ni dah beli...potong....ada lagi....untuk mak, mak mertua, mak ngah..along.....mak su.......ayoyo...bila nak siap ni.....
Adib baby dan abang dah mula boring..buat peace pun muka masam..ye la...gelang nak beli untuk kawan pun mama nak try-try....banyak tu..isshh berleter plak.Well.....lelaki....mana suka sangat ikut-ikut perempuan shopping ni....tengok Ain....masih tersenyum gembira di celah-celah purse yang dibuat daripada katak.....gud girl....dia nak beli purse tu...aku tak bagi....tak terfikir pun katak boleh jadi purse....dari kecil aku tau katak boleh tukar jadi prince charming.....hahahaha...
Hari hampir petang.....hubby aku ajak aku tengok sunset.....alolo...nak romantik ye....boleh....boleh.....oleh kerana matahari dah hampir sangat terbenam....kami cuma sempat lalu kat celah-celah makcik yang berniaga kat situ untuk ambil gambar keindahan suasana ketika itu....

Nampak tak besen hitam tu...tu le tempat makcik berniaga tu basuh pinggan...mujur dia tak marah kerana kami menyibuk kat situ....Memang indah pemandangan di KK waktu itu.....subhanallah....indah sungguh ciptaanMu...Kan saya dah bagitau abang....kalau kita melancong kita akan belajar lebih bersyukur dan lebih menghargai..........Hubby tersayang senyum....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails