Pages

Tuesday, January 11, 2011

MJ DALAM KENANGAN....DAN HUJAN PUN TURUN....

Salam sayang anak-anak dan teman-teman.......hujan sungguh lebat di luar....bersama-sama menangisi berita sedih ini...Mama jangan lupa tulis cerita pasal dia ye....kata anak kecil dalam esak tangis....Dia memang peminat setia blog aku...setiap hari dia akan tanya apa cerita yang aku tulis. Hari ini....kali ini.....permintaannya agak sukar aku tolak. Kasihan sungguh aku lihat wajahnya yang sugul.


Kucing kesayangannya baru sahaja mati....subuh tadi. Berbagai spekulasi dibuat...mungkin ia diracun. Maklum la bukan semua orang suka pada kucing terutama kucing jantan yang sifat azalinya buang air kecil merata-rata. Orang yang tidak suka binatang tidak boleh dipaksa nalurinya untuk menyayangi....kalau kucing mati...ada aku kisah..???
Tetapi...alhamdulillah ramai yang sangat sayang pada kucing...Tahap kasih sayang terhadap binatang ini kadang kala tidak tercapai oleh akal. Aku sendiri tidak faham mengapa perasaan sayang sesama manusia tidak begitu....bagaimana perasaan semasa ramai manusia membuang bayi......mencederakan orang tersayang.....membunuh sesama darah daging....
MJ...nama kucing anak ku...diberi dan saling memberi kasih sayang dari ia kecil lagi. Saling sayang menyayangi. Dari lahir...dia menyaksikan prosesnya sehingga la ke saat kematian binatang itu. Tangisannya kian kuat dalam hujan yang lebat semasa ayahnya menanam kucing kesayangannya....Bye...bye MJ...Ain sayang MJ....Lambainya semasa tanah dikambus....dan hujan turun semakin lebat........Empati menguasai diri dan air mata aku pun sama mengalir......

6 comments:

  1. Wan Zulkifli Wan IdrisJanuary 11, 2011 at 4:28 PM

    Adik, ingatkan Michael Jackson tadi, terkena he he.

    ReplyDelete
  2. ciannye Ain... sabar ye.. mungkin boleh cari kucing baru pasni, walaupun tak sama seperti MJ, tapi still boleh tumpahkan kasih sayang seperti sayangnya Ain kepada MJ... takziah tau..

    ReplyDelete
  3. salam kaunselorutm.....trimaksih krn empati dan prihatin...sudah ada ciri2 seorg kaunselor yg baik...

    ReplyDelete
  4. Salam Ana B...trimaksih ye...kita yg syg kucing tahu mcmana prasaannya...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails