Pages

Wednesday, January 5, 2011

FIRST DAY SEKOLAH.....PENATNYA!!!!!!!

Salam sayang anak-anak dan teman-teman....semoga dapat menyesuaikan diri dengan tugasan yang mendatang....
Nak balik rumah cepat.....nak baring....nak rehat...penatnya...terbayang-bayang kenikmatan berada di atas tilam yg empuk...waduh!!!....Hari pertama school memang penat...aku rasa semua rakan yang berselisih dengan aku di sekolah mengadu perkara yang sama....penat le zam...tak tau le ngapa...mungkin masih belum biasa dgn kerja-kerja otak kanan kiri...sebabnya lama sgt bercuti...Hari pertama sudah kena beri taklimat pada semua murid mengenai budaya sekolah....kena ingatkan balik sebab manusiakan mudah lupa...termasuk le aku...



Bestnya kalau aku juga dapat baring macam ni kat bilik kaunseling.....penat ni...

Boleh ke anak aku sekolah hari ini....menangis ke dia.....hisssh...jelas nampak kerisauan di wajah parents yang hadir

Murid-murid SKSS tekun mendengar taklimat GPK HEM...tapi ada yang cikgu nampak tak henti-henti menguap...


Tugas pertama aku di hari pertama....menerapkan budaya sekolah kepada murid-murid.......

Menggigil la pula hari ini....maklum la ramai benar parents yang beri perhatian semasa beri taklimat....hehehhehe..


Ini la perkara yang digeruni oleh semua guru....apabila dipantau oleh parents menerusi jendela...errkkkk!!
Akhirnya...loceng keramat berbunyi....murid-murid bergerak pulang bermakna aku pun boleh balik.....Sampai di rumah...bersih diri dan solat...Capai kerepek kentang...baring-baring di sofa sambil tengok AFC....wow!! bestnya....cikgu kaunseling ni penat....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...


2 comments:

  1. suke tgk gelagat anak2 kecil yg baru nk mula sekolah...teringat zmn kecik2 dulu;-)

    MEREKA AHLI SYURGA

    ReplyDelete
  2. sya pun suka....mungkin bila kita seorg guru nostalgia masa kita kecik2 dulu selalu kita ingat....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
There was an error in this gadget