Pages

Monday, January 10, 2011

CIKGU JGN LA MARAH...SAYA KAN MURID BARU.....

Salam sayang sayang anak-anak dan teman-teman.....Selamat datang ke sekolah...semua murid-murid kecil tahun satu....
Belajar cara-cara berbaris dengan betul

Ucapan selamat juga kepada Cikgu Liz, Cikgu Wani, Cikgu Zizo dan Cikgu Halim kerana anak mereka masuk sekolah tahun ni.Seperti biasa....wajah mereka sangat comel dan polos...mungkin belum melakukan salah laku...fail disiplin masih bersih...





Sedang asyik mendengar penerangan guru-guru kelas
 Unit Transisi SK Sri Skudai saban tahun melakukan beberapa aktiviti dengan nawaitu supaya semua murid baru dapat dicorak dengan nilai-nilai baik semasa di sekolah.

Cikgu tolong saya nak beli makanan

Aku sebagai kaunselor kena la sama-sama memainkan peranan ....slot untuk aku sudah pasti ada...Penyelaras tahun satu...awal-awal lagi telah bagi tarikh...


Basuh tangan....baca doa...baru makan ye...
Dalam proses menyesuaikan diri...ada la beberapa perkara yang dibuat di rumah....diamalkan di sekolah.....menjerit-jerit sesuka hati....cakap dengan volume yang kuat.......berlari-lari seperti atlet di padang dan yang paling pelik...asyik ke tandas aje.....
sabar sayang.....jangan menangis.......




Nak suruh senyap memang la senang......dengar jerkahan daripada guru disiplin...semua senyap tapi kira...1....2....3...la bising balik....

Sedang melukis wajah sendiri...















 Perkara yang paling tak boleh diterima bila mereka panggil cikgu dengan panggilan makcik....Makcik...makcik...ini buku saya.....issh jgn panggil makcik...panggil cikgu.....Matanya berkelip-kelip....air mata sudah bertakung.....jgn la marah.....saya kan murid baru.....uwaaaaaahhhhhhhh!!!!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails