Pages

Wednesday, January 26, 2011

Cikgu Kaunseling.. Sila Bantu Murid LINUS

Salam sayang anak-anak dan teman-teman....Setiap kali mata kita tertutup belum bererti kita tidur dan setiap kali mata kita terbuka luas belum bererti kita melihat.
Cikgu tolong la....anak saya agak lambat dalam kelas. Dia lambat faham....macam-macam saya dengan suami buat tetapi nampaknya dia memang ada masalah dalam pembelajaran. Simpati....kalau anak kita begitu tentu kita juga risau. Murid-murid kategori ini biasanya mempunyai masalah dalam menguasai asas literasi dan numerasi.


LDP oleh Guru LINUS. Seronoknya bila guru jadi murid LINUS

Cikgu LINUS sekolah saya orangnya happy go lucky. Masih boleh ketawa kuat walaupun penat seharian mengajar tetapi murid masih juga lemah. Tidak mudah putus asa. Aku panggil Kak Ana aje...kawan aku pun cikgu linus dan nama dia pun Ana juga...Agaknya orang nama Ana ni...berkemahiran dalam bidang ini..... hehehehe gurau aje ye semua Ana. Mengajar murid-murid LINUS dengan sabar sampai pandai menjadi satu kepuasan bagi dia....Aku dengar mitos kalau kita sabar dengan murid-murid begini, anak-anak kita akan jadi pandai. Patut la anak-anak dia semua pandai-pandai. Zam...jangan lupa tolong Kak Ana wat program untuk murid Kak Ana tau....OK....cikgu kaunseling ini mesti tolong cikgu LINUS.....Aku senyum dan dia ketawa....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails