Pages

Wednesday, May 23, 2012

Awak Guru Penyayang........

Salam sayang anak-anak dan teman-teman........semua cikgu seluruh Malaysia sedang mempraktik program Guru Penyayang...Kalau kita lalu didepan sekolah....kita pasti lihat ada guru yang akan berdiri di depan pagar sambil tersenyum menyambut kedatangan murid.......Program ini sebenarnya untuk semua guru mengamalkan perasaan berkasih sayang.Sekarang cikgu-cikgu sila angkat tangan siapa ada ciri-ciri ini:-
a) ada sifat concern terhadap setiap perkara berhubung dengan murid.
b) selalu mengamalkan sikap berkasih sayang.
c) mesti la mesra
d) ambil berat tentang murid
e) berbudi bahasa
f) saling hormat menghormati
g) selalu ceria
h) prihatin
i) sabar
Kalau ada ciri-ciri di atas...anda dikategorikan guru penyayang....suka tak?...rupa-rupanya penyayang juga kita.Ye la murid-murid inikan harta paling bernilai yang perlu kita beri perhatian, dijaga, dibimbing dan dihargai....datang sekolah tau...jangan malas-malas....cikgu tunggu kamu esok....lambai tangan sambil tersenyum.
Selamat pagi encik...kata ku sambil tersenyum....encik tu pandang pun tidak,balas senyum aku pun tak mau..lepas drop anak terus pecut kereta...Ala...encik...saya bukan nak tanya mengapa encik lewat hantar anak...saya cuma nak praktik kan gaya guru penyayang..... tentu murid sayang....Adios encik...esok saya tunggu encik lagi....senyum balik tau kat saya...





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails