Pages

Saturday, May 12, 2012

Anak Masuk Paper.....

Salam sayang anak-anak dan teman-teman.....
Baru aje balik dari sekolah.....penat....nak rehat sekejap.....phone aku berbunyi. Suara merdu teman baik aku Jiha....kedengaran.....Zam, gambar anak-anak awak masuk suratkhabar.....Hati mula cuak.....apa kes plak anak-anak aku buat ni.....kalau kat front page tentu cerita tak best....Confirm ke Jiha.....aku tanya sebab aku tak beli paper tu....Cara dia describe baju cam ye....setahu aku takde pula anak aku terima apa-apa anugerah....Aku masih tak percaya....lebih-lebih lagi bila dia kata gambar mereka besar....Takpe la esok le aku tengok betul tak mereka...mana le tau pelanduk dua serupa...Jiha janji nak bawa paper tu esok.....
Bila aku tengok......memang confirm anak-anak aku.....
Pic tu masa mereka masuk colouring contest kat UTM...lama dah tahun lepas. Anak-anak aku bukan main suka...bila tengok gambar diaorang siap bagitau aunty and uncle sambil kembang hidung.....dalam happy tu ada juga yang tak puas hati.....Anak cikgu masuk paper la.....tak...tak...jangan salah faham.....aku pun tak tahu menahu...Pihak editor paper tu yang gunakan gambar anak-anak aku....itu pun sebagai gambar hiasan bagi Amanah Raya.....Thanks Berita Harian......dalam ribuan gambar dalam galeri....gambar anak saya terpilih....itu namanya rezeki Allah...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails