Pages

Thursday, March 15, 2012

Winter di Beijing Part 4

Assalamualaikum dan salam sayang anak-anak dan teman-teman......
Bertemu lagi kita dalam siri catatan pengalaman aku.....cheeewahh....sebenarnya kalau tak ingat janji nak siapkan keseluruhan episod perjalanan....dah tentu aku yang tersgt le rajin ni tak mau sambung cite ni....

Errmmm....kat mana yek....aku stop criter dulu....hahh....tgk dah lupa le plak....Ok...lepas seronok kat Forbidden City.....kami makan kat sini....tu le lunch aku....main campur je seme lauk yang ada.....apa2 la asal kenyang. Lepas makan tu....duk kat luar restaurant utk beli souvenier lgi buat teman2....kang tak ingat beli ada plak yang merajuk...hehehhe
Tujuan sebenar kami ialah untuk program pengantarabangsaan sekolah so...hari ni kami akan melawat sebuah sekolah di Beijing. Sebelum tu kami stop untuk solat dulu....indah sungguh senibina masjidnya yg dah berusia beratus-ratus tahun.

Inilah sekolah yang sudi menerima kunjungan kami......kami disambut dengan mesra sekali......wah best......Sekolahnya memang cantik.....cekgu2 yg ikut mula membuat perbandingan dlm fikiran....kat skool kita takde pun cam ni.....Padang berumput tiruan....murid-murid main bola tanpa kesah pon suhu sejuk...kita ni yg beria pakai baju tebal.....diaorang selamba je....Library diaorg pun cantik betul....kemas dan teratur......sempat le kami tgok2 buku kat situ.....hehehehhe....seme buku bahasa cina.
Tu le Guru Besar sekolah ni....muda lagi......banyak le yang dia bualkan dengan Guru Besar kita....bertukar-tukar cite sesama boss....


Aku kagum dengan bilik seni sekolah ni.....cantik...mcm-mcm hasil kraftangan murid-murid dipamerkan....kat Malaysia pun aku rasa ada sekolah yg menyediakan bilik pameran cam ni.....Dapat masuk ke kelas untuk melihat proses pembelajaran amat sronok.....Apapun best le experience tgok sekolah orang tapikan....aku suka sekolah aku lagi..........best lagi kot...... :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails