Pages

Wednesday, March 14, 2012

Minat Betul Saya.....

Assalamualaikum dan salam sayang anak-anak dan teman-teman........Kegagalan dapat berlaku kerana dua sebab. Satu, orang yang berfikir tapi tidak pernah bertindak dan orang yang bertindak tapi tidak pernah berfikir (W.A. Nance)
Hujung minggu......biasanya banyak le aktiviti housekeeping.......cooking, baking, washing....tapi aku kene ambil peluang untuk ke sebuah restoran yang sudah lama aku janji untuk singgah...Setelah siap awal, aku dan hubby bercadang utk makan-makan kat sini. Food dia memang ada mcm-mcm...mabeloss le...dari menu breakfast/lunch/dinner/supper....tapi selera kita tak sama kan...ada yang kata sedap...ada pula sebaliknya. So aku cadangkan kene pergi le kat situ untuk food tasting...Haa...kat sini...kalau yg dok area Skudai...guna highway Skudai/Pontian akan jumpa kedai ni kat tepi jalan...kat Taman Pulai Jaya...Restoran ni baru aje dibuka....hari tu kami cuma bercadang nak makan Nasi Beriani Gam...
Laksa Johor juga membuka selera kami....Niat hati nak menikmati lauk asam pedas ikan siakap yang sedap terpaksa dibatalkan apabila perut sudah mula menunjukkan isyarat...bawa-bawa sedar tuan ku....sudah banyak masuk ni.....hehehehe...
Ni la laksa Johor yang aku pesan....makan siap share lagi ngan hubby....konon sebab tak mau kenyang sangat sebab jap lagi nak makan Nasi Beriani plak....isshhh....dah rasa cam rancangan Jalan-jalan cari makan plak...
Yeayea....Nasi Beriani sudah tiba....aku order Beriani Ayam...ayamnya punya le besar....bimbang juga takut tak abis...membazir nanti....tak baik kan....Sebenarnya aku dah biasa makan Nasi Beriani tuan punya kedai ni kat kenduri sebab sebelum dia buka restoran dia wat catering...
Lauknya ada ayam/kambing ....pencuk  (kat kampung aku panggil acar) dan dalca. Cam tak kene plak makan nasi ngan air milo kan...so aku order air lain plak...kali ni limau ais + asam boi....kecur tak... :)
Sambil makan...mata aku mengobserve kedua-dua pasangan suami isteri ni.......Sibuk betul mereka melayan pelanggan.Sebenarnya makanan...mana-mana pun sama....tentang rasanya yang subjektif.....kalau aku kata nasi beriani kat sini sedap....mungkin ada orang kata dia pernah makan kat tempat yang sedap lagi...
Sebenarnya, apa yang membuat aku kagum ialah minat dan usaha gigih pasangan suami isteri ni.....Dari minat memasak di dapur rumahnya....ambil tempahan dari kawan-kawan, catering untuk kenduri.....dan kini mereka mengusahakan restoran pula......Semoga berjaya.....Nizam/Chika....Alahai sedappnya nampak asam pedas...ni.....Aku setuju dengan satu perkara....dimana ada kemahuan.....di situ la ada jalan....Minat permulaan segalanya......

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
There was an error in this gadget