Pages

Wednesday, July 20, 2011

Facebook- Sebuah Kisah yang Panjang........

Salam sayang anak-anak dan teman-teman....Facebook ni macam fridge. Bila kita bosan, kita akan buka tutup buka tutup setiap beberapa minit dan lihat ada apa yang best kat dalam......Tanya le pada semua orang sapa yang takde akaun FB. Tujuan awal ialah mencari kawan lama...mengeratkan hubungan adik beradik dan saudara yang terpisah jauh.

Tapi kini FB sudah menjadi sebuah kisah yang panjang......seronok sangat meninjau-ninjau dinding rakan-rakan.....Kita boleh tahu perasaan kawan melalui status, kita tahu siapa pasangannya, kita tau dia makan apa ari tu, kita tau restoran mana dia pergi, kita tau berapa harga makanan dia, kita tau dia pegi mana, kita tau dia bercuti kat mana, kita tau dia masak apa,kita tau dia beli apa, kita tau harga barang yang dibeli,kita tau dia guna brand apa, kita tau bila dia gaduh2 manja dengan kawan, kita tau dia main game apa, kita tau dia sihat ke sakit, kalau sakit..kita tau dia sakit apa, kita tau bila dia balik kampung dan yang paling best walaupun tak pernah pergi rumah dia....kita tau setiap ruang yang ada dalam rumah dia....Apa pun semoga Allah sentiasa pelihara hati supaya niat kita hanya untuk berkongsi rasa bukannya riak...aku ada...engkau tidak. Mungkin apa yang kita miliki....dimiliki juga oleh insan lain...Malah lebih hebat.
Itu kalau sorang kawan....kalau kita ada 1000 orang......walllaaaa!!!!! memang sebuah kisah yang sangat panjaaaannnnnnnnnnnnnnnnnng......

4 comments:

  1. Salam Miss Sapera kiut....sokong yek....tenkiu...tapi betul kan....

    ReplyDelete
  2. Tepat sekali ape yg puan kaunselor tulis tu.... malah melalui fb kite juge boleh menilai sikap & perangai seseorang... mungkin ramai yg tak sedar.

    ReplyDelete
  3. Salam bapak budak....thanks ye selalu singgah kat sini....ramai ke rakan FB...?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails