Pages

Wednesday, July 27, 2011

Cikgu Saya Cantik..Cikgu Saya Kacak

Salam sayang anak-anak dan teman-teman.....Keluhuran hati, tutur bicara dan budi pekerti adalah kecantikan manusia yang paling indah.
Murid-murid sekarang sudah pandai menilai.....saya suka cikgu yang handsome macam Aaron Aziz ( aku pun nak belajar dengan cikgu nih...hehehehe)....
Thanks 4 the pic Mr Google
kalau cikgu perempuan macam Fasha....kalau yang pakai tudung....cantik macam Yuna pun ok la....
Itu le kriteria yang diletakkan oleh seorang murid yang baru berusia 10 tahun. Cikgu-cikgu terutama cikgu perempuan terpaksa berusaha keras untuk menepati kriteria yang disebut. Maka bermulalah era fesyen-fesyen tudung dan busana yang cantek-cantek menyebabkan murid asyik memandang. Mungkin berpuas hati la kot melihat cikgu cantik.
Aku sedang duduk di dataran pada suatu pagi yang gelap.....tiba-tiba telinga tertangkap suara halus murid-murid sedang berbual-bual. Kita pilih cikgu A la untuk kategori cikgu bergaya....maka mereka berempat bersepakat. Datang seorang murid lagi menyampuk...Eh...eh...tapi Cikgu A pakai tudung tak kemas...brooch pun kadang-kadang tak sesuai dengan tudung...Erkkkk....bijak menilai sungguh budak-budak sekarang.....
Tahniah cikgu-cikgu anggun yang sentiasa menjaga personaliti diri dan tahu berfesyen namun masih sopan mengikut batasan agama......kadang-kadang serba -salah juga jadi cikgu ni....Nak pakai meriah-meriah nanti dikata over pula. Tak pakai cantik-cantik.....dikata selekeh pulak. Dah tentu masa perhimpunan nak berdiri sebelah rakan yang meriah pun segan.
Ada seorang guru baru datang padaku....Kak.....geram betul....saya dah pakai tudung ala-ala Yuna.....budak kata saya pakai tudung tak siap.....hahahaha.....tak apa dik....comeelll...Jangan risau teman-teman.....menjaga penampilan untuk kepuasan diri setelah penat bekerja......Hari ni ada orang jual tudung tak...ala jenama yang baru tu.....aku nak beli... ; ))

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
There was an error in this gadget