Pages

Tuesday, July 12, 2011

Cikgu Sayang Saya ...

Salam sayang anak-anak dan teman-teman,kita sentiasa mempertahankan apa yang kita tahu, sedangkan kita sepatutnya tahu bahawa tidak semua yang kita tahu adalah benar.
Seronok tak kalau jadi bahan cerita guru-guru....kita akan dijadikan topik utama dalam perbualan guru-guru di kantin, di bilik guru, di tandas malah dimana jua...Kalau cerita baik maka tersenyum lebar dan kembang le hidung kita tapi kalau cerita buruk...nak dongak muka pun malukan.
Cerita yang baik tentang murid yang baik....
Cikgu kaunseling suka tengok seorang murid ni...hari-hari cikgu akan turun ke kantin walaupun tidak lapar untuk melihat dia...lebih kurang macam secret admire la... Dia ni murid biasa aje bukan antara gang popular kat sekolah tapi cikgu suka tengok dia. Kalau dia nampak cikgu, mesti dia ucap salam sambil cium tangan. Paling suka tengok masa dia makan. Dia akan beratur dengan tenang dan sabar untuk membeli makanan. Selepas siap membeli, dia akan membasuh tangan dan terus duduk. Doa makan dia tidak pernah lupa baca. Cara dia menyuap makanan menarik hati cikgu. Perlahan-lahan dia mengambil makanan dan mengunyahnya dengan tertib. Walaupun kadang-kadang dia hanya makan roti tapi cara dia makan membuatkan makanan itu nampak sangat lazat. Walaupun kawan-kawan sekeliling membuat bising, dia tetap bertenang.
Dia antara murid yang sentiasa menjadi tajuk bualan kami cikgu-cikgu...yang pasti cerita tentang dirinya semua yang indah-indah belaka....

3 comments:

  1. cikgu sayang saya .. saya sudah tentu sayang cikgu ..

    Memang ada seorang dua pelajar yang akan mendapat perhatian guru-guru. Mungkin kerna sesuatu yang ada padanya..

    ReplyDelete
  2. Salam Tn Rashid...trima kasih dan alhamdulillah sb sudi singgah sini..

    ReplyDelete
  3. Memang betul kata Tn... memang ada pelajar yg membuat hati suka padanya....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails