Pages

Wednesday, December 14, 2011

Sabah Part 4

Assalamualaikum dan salam sayang anak-anak dan teman-teman.....cita-cita membuatkan manusia mengharapkan sesuatu yang lebih sempurna.....Semua bangun awal kat sini...ye la pukul 6 pagi sudah terang seperti pukul 8...Setelah bersiap...kami mula mencari tempat untuk breakfast...risau juga...kebanyakkan kedai hanya ada sign "No Pork"...halal ke tidak....maka setelah puas berlegar-legar terjumpa restoran jual roti canai dan pelanggannya semua islam...Roti canai + teh tarik satu....hehehehe...
Ni la tempat yang menjadi idaman hubby sehingga kami sampai ke Sabah....mamat ni minat betul ngan ikan...terjumpa artikel mengenai Sg Moroli...spa ikan besar....membuat dia begitu beria-ria mengajak aku ke sini....Ok bebey...setuju...asal aku leh shopping....tempat ni memang mabelous la.....Sampai aje...kami lihat sudah ramai pelancong .......Setelah membayar harga tiket masuk, beli makanan ikan dan salin baju sesuai....kami masuk dengan hati yang tak sabar....ye le mengikut artikel ikan-ikan besar akan gigit kaki kita....

Fuyooo.....memang jinak-jinak ikan kat sini......tak takut langsung...setakat nak ambik ngan tangan pastu goreng tiga rasa...senang saje.....ikan-ikan akan datang and gigit-gigit manja kaki....anak-anak terjerit-jerit...geli....aksi budak-budak tu dirakam oleh beberapa pelancong Jepun yang ada kat situ....nape diaorg tak turun dlm air... tak tau le...takut kot.....Aku pun gosok-gosok kepala ikan cam gosok kepala kucing....manja gak ikan ni.....Kalau nak compare ikan-ikan kecil kat spa....jauh la bezanya.....anak-anak suka ngat....ye la sebelum ni tgk ikan dalam aquarium je...hubby aku lagi le......sebelum ni nak pegang ikan besar gitu kene pancing...ni tak yah...ikan tu datang kat dia......

Setelah puas main ngan ikan....kami cuba plak jambatan gantung....aku ni memang jenis gayat......bila jambatan tu berayun-ayun aku rasa nak muntah.......so ramai la yang menyakat dgn sengaja hayun jambatan tu kuat-kuat.......Dapat beramah mesra dengan masyarakat di kampung ni dan melihat adat budaya mereka.....aku rasa kedatangan aku ke sini tidak sia-sia.....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
There was an error in this gadget