Pages

Wednesday, June 8, 2011

Bila Mata Tak Mengantuk...

Salam sayang anak-anak dan teman-teman......hari sudah malam tapi mata belum mengantuk....Suasana sangat sunyi....hanya kedengaran suara lagu dari siaran radio Sinar FM....angin sejuk tiba-tiba meniup...mungkin hujan diluar. Betul hujan...ada bunyi titik-titik air jatuh.....Takde siaran menarik di Astro....rakan FB semua sudah lama dibuai mimpi. Kerja masih banyak tapi hati tak mau menyiapkan dulu....eh.eh..eh...sikap tidak bagus...suka menangguhkan kerja. Bangun berjalan ke dapur....dua sudu besar milo + susu panas + beberapa keping biskut....sedapnya....masih mengadap blog...mencari idea....


Mata masih belum mengantuk. Mengapa agaknya mata ni tak mau tidur....tiba-tiba teringat cerita Karak (KRU) yang ditonton baru-baru ni.....seram la plak....tapi aku tidak berada di jalanraya so tak payah ler takut. Kan dalam rumah.....tapi semua orang dah tidur...kira aku sorang-sorang ni....Mata mengapa tak mau tidur? Tiba-tiba dari celah langsir mata terlihat sesuatu berambut panjang duduk di atas kereta...seramnya....tangan cepat-cepat menutup suis laptop....
Ek.... eleh...bila dah takut....ekor kucing parsi aku, pun nampak cam rambut nenek tua....Apa pun aku memang agak seram lebih-lebih lagi aku tahu ada mende paranormal itu.....aku pernah nampak....betul-betul disebelah rumah mak......
Ingin berkongsi....kurangnya waktu tidur bukan hanya mempercepatkan proses penuaan tetapi juga terdedah kepada risiko penyakit darah tinggi, diabetes dan hilang ingatan....(Eve Van Center)
Bila mata tak mengantuk..... aku perlu bangun....menunaikan tanggungjawabku kepada Yang Maha Esa......


IKLAN MASA CUTI
Walaupun tak cantik.... cuti ni mama buat utk kamu....
selalu kita beli aje kat kantin RM1.00 utk 3 keping

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
There was an error in this gadget