Pages

Monday, June 6, 2011

Tandas...Harum!

Salam sayang anak-anak dan teman-teman.....
Masih bercuti sakan yek....wah.....ramai yang makan angin dan cuti-cuti Malaysia. Apa pun semoga gembira menghabiskan masa berkualiti bersama keluarga. Lepas ni dah busy balik....kerja.....kerja.....belajar.....belajar.....Tentu seronok bila sekali sekala kita keluar dari rumah, dari tempat rutin untuk menikmati sesuatu yang baru. Bessst tu!!!!Apa pun dan walau dimana pun kalian berada semoga happy la yer. Cikgu kaunseling hanya nak share satu perkara aje hari ini. Bila dah travel tentu la dalam perjalanan tu nak stop kejap kan. Bersolat, makan/minum dan yang penting menunaikan hajat di tandas.
Adooooiiiii.....ada ke nak guna toilet ni.....
Nak cerita sikit pasal tandas ni. Pada satu hari tu, aku on the way gi cuti-cuti....kalau lalu kat highway....ok la, toilet dia bersih dan selesa. Timakasih la kat makcik/pakcik/abg nepal yang tolong jaga kebersihan toilet tersebut. Ni kalau dah exit highway, tetiba perut rasa perlu ke toilet....alamak...memang berdebar. Dari mula parking, melangkah ke toilet dan buka pintu......memang sangat mendebarkan. Ni la orang kita....(dah start nak berleter nih)....."tinggalan"tidak diflush, diapers baby ada tepi sinki, putung rokok bersepah2, bau sangat mengecewakan....lebih-lebih lagi bila anak-anak tak mau masuk dalam toilet.....Aku juga pernah pergi satu toilet nih...dah ler kena bayar....air kena angkat sendiri dari takungan besar ke toilet. Sampai mat salleh yang nak guna toilet tu geleng2kan kepala bila lihat kondisi toilet yang amat kotor. Namun bukan semua le toilet tu teruk. Ada juga yang amat cantik....siap susun perabot jati lagi dalam toilet. Ada diletakkan almari yang disusun dengan segala macam alat pencuci berjenama.. ok2 suka2. Jadi untuk kemudahan aku terutama kalau tak nak anak buat hal tak mau masuk toilet kotor walaupun dah tak leh tahan....aku akan bawa pencuci yang dah siap ditransfer dalam botol yang comel ( leh letak dalam handbag). So aku akan mula mencuci toilet (pekerja kat situ kena bagi upah kat aku tau....hehehehe)....bagi wangi...harum.....Sapa-sapa yang queue belakang aku....kalau lama aku dalam toilet tu....jangan le marah ye..... :D

IKLAN MASA CUTI.....
Ini nasi arab buat anak ku....hari tu kata  terliur tgk kat TV...
mama sibuk nak masak...cuti ni .....mama ada masa.....boleh la masak kan :)


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails