Pages

Tuesday, March 8, 2011

Tahniah Kepada Semua Guru- Guru PPG

Salam sayang anak-anak dan teman-teman,Kita tidak boleh mencipta pengalaman tetapi kita mesti berhadapan dengannya. Tahniah! Congratulation!......pada semua teman-teman yang telah berjaya melanjutkan pelajaran...Program Pensiswazahan Guru (PPG)...Boleh ke akak ni blajar zam? Mcmana kzam....cukup ke masa sya nak wat assignment...dah lama tak belajar...boleh catch up ke dengan nota kuliah. Jangan risau kakak2 dan adik2 tersyg tentu boleh. Lagipun kalau tak susah tak la mahal harga ijazah kita...Selamat berkuliah...kalian tentu akan berjaya cemerlang...


Ada orang nak pesan kepada kalian...nak bagi kata-kata semangat....baca yek....

Pesara guru 73 tahun jadi pelajar tertua OUM

KOTA BHARU 10 Ogos – Seorang pesara guru dari Beris Kubor Besar, Bachok, menjadi pelajar tertua Universiti Terbuka Malaysia (OUM) apabila bermulanya semester baru akademik universiti itu tidak lama lagi.Awang Yusoff (gambar), 73, akan mengikuti pengajian di universiti tersebut selama lima tahun bermula September ini bagi memperoleh Ijazah Sarjana Muda Pengajian Islam. Dengar yek apa atuk / pakcik ni beri kata2 semangat kat u all...
“Saya tidak takut berdepan dengan pelajar yang lebih muda, lagipun saya mahu belajar dengan niat mahu mendapat ilmu yang lebih tinggi, tidak ada benda lain lagi yang mahu saya kejar pada usia tua ini,”

“Pelajaranlah yang jadi penentu maju atau mundur sesuatu bangsa, saya tidak sedih peluang ini datang lambat dalam hidup tetapi bila sudah ada saya tidak boleh lepaskan.


“Saya harap semangat saya ini juga boleh menjadi contoh kepada orang muda yang lain,”

“Pelajaran adalah satu pelaburan untuk menjamin masa hadapan, sampai bila kita mahu berada di takuk yang sama sedangkan masa terus berjalan meninggalkan kita,”

So....selamat mendaftar hari Sabtu ni dan teruskan niat murni ini lagipun dah ada peluang....insyaallah kalian pasti berjaya.








 










4 comments:

  1. mekaseh byk2 ye cikgu :)

    salam kenal :))

    ReplyDelete
  2. Sama-sama Su...salam kenal....semoga kita boleh share ilmu yek....

    ReplyDelete
  3. tahniah kepada semua...masih belum terlewat lagi...tengok cikgu YB tu...tuntutlah ilmu sampai ke akhir hayat

    ReplyDelete
  4. Salam sonata...betul2 setuju2....belum terlambat..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails