Pages

Tuesday, March 1, 2011

RIMUP ~ Bersama-sama Di Meja Makan

Salam sayang anak-anak dan teman-teman.....Komunikasi adalah sesuatu perbuatan yang mudah, susahnya ialah apabila kita tidak menyebutnya menggunakan perkataan yang mudah.
Program RIMUP- Sambutan Tahun Baru Cina di SJKC Pu Sze
RIMUP ialah Rancangan Integrasi Murid Untuk Perpaduan. Ia bertujuan bagi melahirkan insan-insan yang berlainan kaum, agama, dan budaya dapat hidup dan bekerja bersama dengan harmonis supaya mewujudkan masyarakat dan negara yang aman dan damai.
Bergabung semua guru dari 4 buah sekolah kelompok
RIMUP memberi peluang kepada guru-guru dan murid-murid dari sekolah berlainan aliran dapat berintegrasi dengan aktifnya dan positifnya. Sebanyak RM1500.00 diperuntukkan bagi setiap sekolah bagi menjalankan aktiviti-aktiviti tersebut. Baru-baru ini SK Sri Skudai telah diundang oleh SJKC Pu Sze untuk aktiviti RIMUP iaitu Majlis Sambutan Tahun Baru Cina... 10 orang guru termasuk Guru Besar dan GPK dan 10 orang murid terlibat.
Jom makan.....
Makanan yang disaji enak-enak...berbual mesra dengan guru-guru cina dan guru-guru melayu yang mengajar di sekolah cina. Murid-murid beramah mesra dengan rakan-rakan baru. 
Barisan guru SK Sri Skudai yang turut serta dalam Program RIMUP
Menyaksikan persembahan nyanyian lagu-lagu cina....walaupun tak faham tetapi bila tengok orang tepuk...tepuk juga le..
Terkenang semasa bersama rakan-rakan Program Master Kaunseling
Majlis pemberian ang pau kepada murid-murid adalah saat yang ditunggu-tunggu. Mengikut kata cikgu Noor (dia ni fasih betul berbahasa cina)...cikgu bujang pun dapat...isshh...tersenyum le cikgu bujang sekolah SK Sri Skudai.
Semua guru dan murid SK Sri Skudai
Masih menyanyi lagu yang cikgu kaunseling kurang faham tapi mungkin lagu Selamat hari Raya version cina...mata sudah melantuk... ( apa aku merepek ni ). Oleh kelana menghormati majlis...sebab dah makan sate bercucuk2 dan nasi beriani kena la tunggu sampai majlis selesai...
Terima kasih SJKC Pu Sze...
谢谢 谢谢你
谢谢 (xie xie) [pronounced.. she-eh she-eh]

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails