Pages

Tuesday, September 7, 2010

SALAM AIDIL FITRI BUAT SEMUA

Dikesempatan ini kami seluruh warga SK Sri Skudai ingin memohon ampun dan maaf sekiranya ada terlanjur perbuatan dan terlajak kata.Maaf zahir & batin.
Buat teman-teman yang masih sibuk membuat persiapan akhir...semoga apa yang diinginkan sudah ditemui. Belanja dengan berhemah dan ingatlah pada yang kurang berkemampuan. Keinginan untuk melihat anak-anak cantik berseri-seri adalah lumrah bagi semua ibu bapa tetapi sebagai pengguna yang bijak, kita masih boleh kelihatan cantik jika kita bijak menyuaipadan pakaian. Membeli barangan berjenama dari hujung rambut hingga hujung kaki belum tentu menjanjikan kita yang paling menyerlah di pagi raya nanti.

SLOT BERSALAM-SALAMAN ANTARA GURU & MURID
SEMPENA AIDIL FITRI


Bagi teman-teman yang sudah menempah kuih/biskut raya/ kerepek untuk raya, sudah tentu boleh menarik nafas lega. Untuk teman-teman yang sedang mengadun, membakar biskut sekarang, kalian juga boleh menarik nafas lega kerana hasil tangan sendiri akan dinikmati oleh saudara mara dan sahabat handai di hari raya nanti.
Berhati-hati di jalan raya, pesanan buat semua teman termasuk saya sendiri yang akan bertolak balik ke timur...ingat orang tersayang. Lebuh raya sudah pasti akan sesak dan kalian yang memandu harus mendapatkan rehat yang cukup...Periksa kondisi kereta, barang- barang seperti pakaian raya, kuih muih, hadiah buat ibu & bapa, bekalan makanan untuk anak-anak kecil, buku-buku bagi anak -anak yang akan menduduki peperiksaan. dan sebagainya telah siap disusun kemas di dalam kereta, kunci rumah dengan yakin , periksa semua suis
dan meninggalkan pesan kepada jiran tetangga.
Bagi anak-anak yang terpaksa mengulangkaji pelajaran kerana peperiksaan akan menjelang, selamat maju jaya...jangan merungut, jangan bersedih kerana dalam setiap kesusahan ada kesenangan yang tidak kita jangka.
Akhir kata Selamat Hari Raya Aidil Fitri walau dimana jua berada....sucikan hati & ikhlaskan diri di hari lebaran ini...

Imanmysara

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails