Pages

Sunday, September 23, 2012

Majlis Penutup Bulan Kemerdekaan Negaraku Malaysia


Assalamualaikum dan salam sayang anak-anak dan teman-teman......Kemenangan sejati bukanlah kerana kita tidak pernah kalah, namun ia kerana kita sanggup bangun semula setiap kali kita jatuh... (Confucius)

Aku percaya semua sekolah pasti melaksanakan program penutup bagi bulan kemerdekaan....Seperti rutin setiap tahun, murid-murid tahu apa peralatan yang perlu ada....tentu la benderakan...daripada sebesar-besar hingga sekecil-kecil bendera...Aku lihat ada juga murid yang tidak ceria hari tu....tu la tak bawa bendera kan...Mujur ada guru yang prihatin yang ada banyak stok bendera bagi pinjam....Baik kan cikgu tu...

Happy gile muka budak-budak kecil ni...tu gambar murid tahun satu. Aku dok perati....budak-budak ni happy sebab apa eh...
a) sebab dia rakyat Malaysia
b) Boleh hayun bendera kiri kanan
c) Boleh nyanyi lagu Jalur Gemilang kuat-kuat
Kalau aku dulu.... aku memang seronok....sebab bendera aku dulu dalam batangnya ada gula-gula warna warni....errrkkkk ...jawapan tiada dalam pilihan diatas le plak. hehehehe

Tak sah la majlis penutup kalau tiada persembahan. Murid-murid pelbagai kaum naik atas pentas mendeklamasikan sajak....Best la...pandai cikgu yang membimbing budak-budak ni....Ternganga mulut murid-murid tahun satu dok tengok kakak dan abang mereka beraksi.


Dari aku kecil, school aku ada berbagai kaum...pan-asia pun ada..lagi la aku sekolah convent....Mak kata kalau aku nak pandai English kene gi sekolah tu....So...kita sebagai rakyat Malaysia perlu la saling hormat menghormati antara satu sama lain...Jiran aku cina....semalam dia bagi aku sebag limau kasturi....aku plak bagi sebag buah mempelam.....Hehehhehe.....1 Malaysia!!!!Selamat Hari Malaysia buat my best friend Jasmine Bt Seman....anak kacukan Cina Melayu...



 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails