Pages

Sunday, September 23, 2012

Demi Malaysia Yang Tercinta.

 
 
Assalamualaikum dan salam sayang anak-anak dan teman-teman......Sebagaimana aku tidak mahu menjadi budak, aku juga tidak ingin menjadi tuan. Inilah pernyataanku tentang idea demokrasi.
Pertandingan nyanyian lagu-lagu patriotik koir/solo diadakan baru-baru ini. Aku turun ke dewan setelah tugas di bilik kaunseling selesai. Hanya ingin melihat bakat dan keyakinan diri anak-anak beraksi di atas pentas.
Suara merdu dengan pilihan lagu patriotik yang tepat menyebabkan juri menjadi serba salah memilih juara. Aku lihat guru kelas turut sama memberi sokongan pada kelas masing-masing.Pak Chik pekerja sekolah pun nampaknya berminat mendengar alunan merdu suara bebudak ni.

Ramai guru-guru yang seronok mendengar nyanyian solo lagu patriotik........sangat best..tahniah la ye untuk guru yang rajin meluangkan masa melatih anak-anak didik... Apa pun bulan kemerdekaan sudah sampai ke penghujungnya...Aku keluar dari dewan dan berfikir...sudah merdeka sepenuhnyakah aku....Sudah ke belum????Baru pagi tadi sibuk mencari bendera buat anak kecil ku....Sorry ye adik..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails