Pages

Wednesday, February 9, 2011

Nyamuk.....Tolonglah....

Salam sayang anak-anak dan teman-teman,setiap kali kaki kita tersadung,kita akan selalu beringat kerana tidak mahu terjatuh lagi.
Muka penuh dengan bintik-bintik merah. Tangan tergaru-garu...cukup tidak selesa. Situasi begini akan mengganggu emosi diri.Tumpuan menjadi lemah, rasa hendak marah....Banyak sungguh nyamuk...
nyamuk Pictures, Images and Photos


Pelbagai usaha telah dilakukan...bukannya duduk diam tiada tindakan. Pekerja telah pun membersihkan semak-samun, longkang dibersih hampir setiap hari, fogging juga telah dilakukan, ubat nyamuk pelbagai jenama dipasang setiap masa. Namun nyamuk tetap datang dalam kelompok yang banyak....entah dari mana. Jika kita berjalan, kelompok nyamuk akan menjadi pengiring kita.
ibu mertua sediakan kelambu sebab nyamuk banyak....rasa mcm baby plak bila tidur dalam kelambu ni..
Seperti biasa, kaunselor ialah tempat rujukan...camna ni zam...cuba bagi idea mcamana nak hapuskan nyamuk...erkkk..nak fikir tapi baru je kena gigit ngan nyamuk...sibuk mengaru-garu...maaf...tak boleh fikir Hjh..
Sewaktu dalam perjalanan ke kantin aku terlihat seorang bapa murid duduk di situ...mungkin ada urusan agaknya. Dia senyum...sudah pasti kaunselor kena senyum balik.. tapi mata aku tertumpu pada seekor nyamuk di pipinya...Nak tampar nanti dia tampar aku balik....emm...nak bagitau ...kena susun ayat dulu.....sedang aku berfikir-fikir....aku lihat perut nyamuk semakin membuncit dengan darah......tolong apa aku harus buat???? Nyamuk....tolonglah....pergi.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails