Pages

Friday, February 25, 2011

Syukur Alhamdulillah & Terima Kasih

Salam sayang anak-anak dan teman-teman,harta, wang ringgit kita tidak akan berkurang kerana bersedekah dan melakukan amal jariah. Benar ...bila Allah menjanjikan kita rezeki. Tapi ini bukan rezeki untuk aku tapi disalurkan melalui aku untuk yang berhak. Satu hari , aku disapa oleh seorang teman, Tn Hj Isa.. dari  negara seberang tambak...kami pernah sama-sama menuntut ilmu kaunseling di UTM.


Ada murid miskin di sekolah? Ada hamba Allah ingin membuat sumbangan.....Aku senyum...alhamdulillah...baru beberapa hari aku dan Ustazah Jiha berbual tentang mengapa ada murid yang memakai pakaian lusuh sedang tahun ini baru masuk bulan ke-2.


Aku mula menemubual murid-murid yang aku rasa layak mendapat rezeki itu....Setelah mendapat calon sesuai terutama beberapa orang murid yang baru memeluk Islam....aku ke rumah mereka, meminta izin ibubapa untuk membawa anak-anak mereka ke kedai membeli pakaian sekolah bagi menambah pakaian yang sedia ada....


Cikgu...cantik tak saya?...Cantik...nanti jaga elok-elok ok....jangan bagi kotor.Senyum terukir dibibir mereka....aku harap mereka gembira dan bersyukur.


 Buat hamba Allah....terima kasih semoga Allah melimpahkan rezeki lagi buat anda....benarlah bahawa Islam itu tidak mengenal sempadan....Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails