Pages

Wednesday, May 18, 2011

Pasukan Sulung Kesayangan Ku....

Salam sayang anak-anak dan teman-teman. Nak bercerita mengenai pasukan sofbol perempuan yang sangat aku sayang...team sulung aku. Mulanya susah hati bila agak sukar mencari pemain yang benar-benar boleh memahami pemainan ini.


Team lelaki...kamu juga hebat
Rata-rata masih menyoal itu ini dan ada juga yang takut bila terkena lantunan bolanya yang keras. Aku tanpa jemu memujuk dan melatih agar mereka dapat rasai keseronokan bermain permainan ini sebagaimana gembiranya aku bermain semasa waktu sekolah dulu. Rindu pada teman sepasukan Zuraida Hamid dan Salina Safian.

Gembira melihat kamu sudah pandai bermain...
Berpandu pada tahap ketiga Teori Piaget yang dikenali sebagai tahap operasi konkrit, aku melatih mereka. Pada tahap ini, perasaan ingin tahu menjadikan murid-muridku pada tahap ini akan gemar bertanyakan sesuatu yang menarik minat mereka kepada orang yang lebih dewasa. Berkembangnya semangat inkuiri ini seterusnya menyebabkan mereka mula menerima pendapat orang lain.

Berlatih untuk menjadi lebih cekap
Kanak-kanak akan mula belajar bermain dan bergaul
dengan rakan-rakan yang sebaya.
Satu lagi perubahan yang dapat dilihat ialah mereka sedikit demi sedikit sudah mula memahami unsur-unsur pemikiran logik.

Tahniah menjadi Naib Johan MSSD Johor Bahru...
Nampaknya lepas ni kita kena la pakai produk pencerah di pasaran + bedak sejuk untuk memulihkan muka yang hangus dek mentari.....hehehe....apa pun tahniah ....atas usaha kamu berlatih...kamu berjaya beraksi di padang.....Jangan lupa nilai yang kamu dapat semasa bermain...nilai yang baik akan membawa kemenangan yang sangat tinggi harganya.....


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails