Pages

Wednesday, March 24, 2010

MAC 2010 ~ MAJLIS ANUGERAH CEMERLANG & MESYUARAT AGUNG PIBG

Majlis Anugerah Cemerlang & Mesyuarat Agung PIBG KE 26

SK Sri Skudai telah mengadakan Majlis Anugerah Cemerlang untuk murid-murid yang berjaya dalam UPSR 2009 dan murid-murid yang berjaya mendapat keputusan cemerlang dalam peperiksaan akhir tahun 2009.
Mesyuarat Agung PIBG juga diadakan serentak bagi membahaskan usul dan berbincang masalah dan idea untuk kecemerlangan sekolah. Majlis ini dirasmikan oleh YB Datuk Hj Abd Aziz B Sapian, Adun Kawasan Nusa Jaya.
Sebelum berlangsungnya majlis, semua guru SK Sri Skudai telah menjalankan tugas masing-masing bagi memastikan majlis sempurna.
Majlis dimulakan dengan bacaan doa dan diteruskan dengan ucapan Guru Besar. Ucapan dan perasmian majlis telah disempurnakan oleh YB Datuk Hj Abd Aziz B Sapian. Murid-murid yang berjaya mendapat tempat pertama hingga ketiga dan juga terbaik dalam mata pelajaran bersilih ganti naik ke pentas untuk menerima hadiah. Jelas tergambar kegembiraan dan kebanggaan di wajah ibu bapa masing-masing. Kilauan flash semasa anak-anak mereka menerima anugerah membuat murid tersebut merasakan kejayaan mereka begitu dihargai. Bagi murid-murid yang mendapat 5A, anugerah untuk mereka juga tidak dilupakan. Walaupun bersekolah jauh mereka masih datang untuk menerima hadiah masing-masing. Ada juga murid-murid tersebut tidak dapat hadir kerana bersekolah di asrama penuh, namun mereka diwakili oleh ibubapa masing-masing.
Seterusnya, Mesyuarat Agung PIBG ke 26 dimulakan dengan kata-kata aluan oleh NYD PIBG,Prof Madya Dr Yahya Bin Md Sam yang mewakili YDP PIBG iaitu Prof.Dr.Sr. Abdul Hakim B Mohammed. Setiausaha PIBG , Pn Rohana Bt Mustafa telah membentangkan laporan aktiviti tahunan PIBG. Pn Wan Salwani Bin Wan Hussin selaku Bendahari PIBG pula membentangkan laporan kewangan PIBG.
Sambutan daripada ibu bapa amat memberangsangkan dan sewaktu sesi membahaskan usul, ramai ibubapa yang turut sama memberi idea. majlis bersurai selepas jamuan ringan untuk ibubapa.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails