Pages

Wednesday, March 24, 2010

MAC 2010 ~ KEJOHANAN OLAHRAGA SK SRI SKUDAI


Rumah Buana ~ Johan Khemah Tercantik 2010

Rumah Purnama

Rumah Suria

Rumah Segara

Guru Besar , En Jemsari B A Mukti & YDP Prof Dr Hj Abdul Hakim B Mohammed turut memberi sokongan

Perbarisan Rumah Segara - Johan kategori Perbarisan Antara Rumah Sukan

Perbarisan Rumah Buana

Perbarisan Rumah Suria

Perbarisan Rumah Purnama



GPK KOKURIKULUM ~ PN SAADIAH BT AHMAD
SETIAUSAHA SUKAN SK SRI SKUDAI ~ EN ABDUL HALIM BIN AWANG

SK Sri Skudai telah mengadakan Kejohanan Olahraga baru-baru ini. Semua guru rumah sukan bersungguh-sungguh melatih murid-murid dalam acara yang dipertandingkan. Ketua rumah sukan Purnama, Segara, Buana & Suria telah mengagihkan tugasan dan merancang strategi bagi memastikan rumah sukan masing-masing menang.

Sukantara telah dimulakan awal bagi acara padang iaitu lompat jauh, lompat tinggi dan lontar peluru. Semasa ini semua murid mendapat peluang menyumbang mata kepada rumah masing-masing. Sorakan dan teriakan guru-guru dan murid-murid memberi semangat kepada ahli rumah yang sedang bertanding.
Seronok saya melihat gelagat guru-guru yang begitu obses dengan warna rumah masing-masing. Pendek kata kalau guru itu rumah merah hanya merah yang menjadi pilihan hati. Kelompok yang biasanya saya lihat bersama akan berpisah sementara semasa sukan ini kerana perbezaan warna.
Semangat kesukanan guru -guru dan murid-murid SK Sri Skudai sangat tinggi. Apa yang jelas, murid-murid yang agak lemah dalam pelajaran akan menjadi jaguh di padang. Pada masa ini guru-guru akan memberi perhatian dan layanan yang istimewa buat mereka kerana merekalah yang akan berlari, melompat dan sebagainya. Tuhan itu maha adil. Kalau dalam kelas mereka dimarahi kerana masalah akademik tetapi di padang mereka akan dipuji kerana berjaya mendapatkan pingat untuk rumah masing-masing.

Pada hari Kejohanan Olahraga, segala rahsia yang disimpan kemas bagi acara perbarisan dan hiasan khemah terbuka. Kalau sebelumnya semua guru rumah mempunyai markas masing-masing untuk membuat persiapan dan strategi bagi menjayakan misi. Pada hari sukan, dapatlah kita saksikan bagaimana hebatnya Purnama, Segara, Buana & Suria.
Tahun ini, sambuatan daripada ibubapa agak luar biasa. Mungkin mereka datang untuk melihat anak-anak kecil mereka dari Pra Sekolah dan tahun 1 yang akan menyertai acara balapan. Rumah Segara telah menjadi johan bagi keseluruhan. Hooray! Tahniah!...Bagi rumah sukan yang lain...kita sebenarnya adalah juara bersama. Mungkin rezeki akan berpihak kepada rumah sukan yang lain pula pada masa akan datang.

Walau bagaimanapun, tahniah kepada semua warga SKSS kerana berjaya merealisasikan acara sukan tahunan dengan jayanya. Kepada GPK Kokurikulum & Setiausaha Sukan....majulah sukan untuk SK Sri Skudai.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails