Pages

Saturday, March 2, 2013

Terapi Buat Ibu

Assalamualaikum dan salam sayang anak-anak dan teman-teman.......Ibu yang baik tidak pernah berhenti belajar untuk menjadikan anak dan keluarganya menjadi lebih baik.
Ibu cikgu kaunseling sekarang sedang sakit....ye la beliau sudah tua.... Seorang guru pencen...yang banyak mengajar aku tentang semua perkara yang ada dalam buku mahupun yang tiada...Sudi la doakan kesihatan ibu ku...thanks...ye...
Apa yang mampu aku lakukan bagi mengurangkan kesakitan dia.....selalu balik kampung....berjumpa dia...So...Johor Bahru ke  Kuantan... dah rasa sgt dekat perjalanan.
Selain menjadi teman berbual....apa lagi yang mampu aku buat selain melayan selera ibu....Mak nak makan apa? tanya ku pada pagi Sabtu...Laksam ....ringkas aje jawabnya....Setelah mencari digerai...aku pun beli dua bungkus buat dia...tapi hanya sedikit yang dijamah....tak sedap dik...keras...Sayu hati aku ....takpe mak...saya cuba buatkan....

Inilah  laksam hasil tanganku.......Walaupun berpeluh......penat....mengukus laksam.....bila lihat mak makan dengan selera sekali...hati aku puas....Ya...Allah sembuhkan dan ringankan kesakitan yang ditanggung oleh mak....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails